Wspieramy zmiany,
budzimy do aktywności...

Wyszukiwanie zaawansowane
Fraza:

Kategoria:

W okienko wyszukiwarki wpisz poszukiwaną frazę i wybierz dział jaki ma zostać przeszukany. Wyszukiwarka umożliwia sprawdzenie zawartości czterech działów w serwisie:
  • Informacje;
  • Projekty;
  • Notes NGO;
  • Kalejdoskop.
INFORMACJE - WSZYSTKIE
2010-11-16
Logo CRIS
Jak naprawdę powstało logo Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS?

Pomysł zrodził się w małej salce konferencyjnej, która mieściła się w dopiero co przyznanej siedzibie Stowarzyszenia. Wygraliśmy wtedy swój pierwszy projekt, którego głównym celem było utworzenie Centrum Wsparcia dla organizacji pozarządowych. W ramach projektu zostało zatrudnionych dwóch pracowników i stażystka. Właśnie ten zespół miał za zadanie opracować logo CRIS.

Trzy osoby kreśliły pierwsze litery nazwy Stowarzyszenia CRIS, próbując nadać jakieś znaczenie temu, na razie niewiele mówiącemu, skrótowi. Zaczęły się eksperymenty. Według podań i legend rozmowy twórców logo miały następujący przebieg…

-Popatrzcie, jeżeli wydłużymy górną część litery C, to otrzymamy jakby rękę, która poprowadzona za całym skrótem w dół, osłania resztę. Jak dodamy kropkę z litery „i” nad ręką, to mamy człowieka. Człowiek stanowi niejako centrum działania prawie każdej organizacji pozarządowej.

-No tak, ale celem naszej organizacji nie jest ochrona, co sugeruje skierowana ku dołowi ręka, ale wskazywanie drogi. Myślę, że w tej sytuacji lepiej usunąć zaokrąglenie ramienia nad ostatnią literą: „s”
 i wtedy „nasza ręka” wygląda tak, jakby wskazywała kierunek.

-Coś musimy zrobić z literką „i”, tak aby rzeczywiście przypominała człowieka. Może zrobimy ją w taki sposób, by przypominała nogi?.

-Mmmmm, coś jednak nie gra z tą literą… Teraz nie przypomina "i". Popatrzcie, zamiast nóg można zrobić spódniczkę. Teraz mamy "i" oraz trochę kobiety.

-A co z kolorystyką? Może granat i żółty? Literkę "i" wyeksponujemy żółtym kolorem, a cała reszta pozostanie granatowa. Teraz nasze "i" różni się od reszty i tym samym kojarzy się z informacją.

-Żółty jest mało widoczny, logo będziemy często drukować na białym papierze. Wiem, czerwony! Czerwony bardziej przyciąga uwagę.

-Super, teraz NASZE LOGO zawiera w sobie dwa znaczenia: wskazywanie kierunku oraz informację,
a ponadto w jego centrum jest Człowiek.

Agnieszka Bulenda (członkini pierwszego zespołu CRIS)
wstecz
dalej

1

Wybory do Śląskiej Rady Podmiotów Reintegracyjnych Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ogłasza...

Już jutro II Ogólnopolskie Forum Spółdzielni Socjalnych Niemal 300 osób - przedstawicieli administracji rządowej, samorządów,...

Forum Międzysektorowym o zamówieniach publicznych Przed nami ostatnie w tym roku Forum Międzysektorowe w Katowicach. Tym razem...

kalejdoskop

Uczynić budżet obywatelski możliwie najbardziej obywatelskim Stowarzyszenie CRIS wraz z katowickim Stowarzyszeniem FIL wypracowują i opisują mechanizm funkcjonowania budżetu obywatelskiego na poziomie wojewódzkim. O tym, co ten termin...